Harmonogram kurzu OHB
Jaké bude téma další přednášky? Je účast na všech přednáškách povinná? Kdy bude úvodní víkendovka? Odpovědi na tyto a podobné otázky najdeš níže ⬇️
Pořadí přednášek a akcí ve zveřejněném harmonogramu bereme jako závazné, průběhu kurzu však může být přizpůsoben aktuální situaci (např. koroně či podobným zásahům shůry), za chodu proto může dojít k mírným organizačním změnám. O nich budeš včas informován a zobrazí se v harmonogramu níže.
Kurz je koncipován jako série pondělních večerních přednášek a několika víkendů. Probíhá po dobu osmi měsíců (od října 2023 do května 2024). Důležitý je termín zahajovací přednášky! Ta proběhne 2. října 2023 na ústředí Hnutí Brontosaurus na Hvězdové 10 (mrkni na FB událost).
Tučně: účast je počítána do docházky (přednášky, …)
Normální text: je fajn se účastnit (kluby, …)
Kurzíva: spřátelená akce mimo kurz, kterou doporučujeme (Brontosauří bál,…)
Témata přednášek a workshopů
Abys sis mohl lépe představit náplň jednotlivých přednášek, vytvořili jsme seznam těch základních s jejich stručným obsahem.

Zahajovací přednáška
Vítej! Představuje se Ti celý organizátorský tým. Na zahajovací přednášce se dozvíš všechny důležité informace o kurzu. Budeš mít prostor pro otázky i pro seznámení s ostatními účastníky. Máme přichystáno také pár aktivit a her. Nemůžeme přece začít jenom teorií!

Zážitková pedagogika
Chceš, aby si účastníci z Tvých akcí odnesli silné zážitky s přesahem do jejich života? Aby pro ně programy byly nejenom hravé, ale zároveň rozvojové? Skvělé, to by se Ti mohly hodit principy zážitkové pedagogiky. V čem tkví její myšlenky? A jaké metody používá?

Práce se skupinou I & II
Seznamky, icebreakery, dynamicsy, důvěrovky. Různé typy her, ale jaké jsou mezi nimi rozdíly? Kdy aplikovat dynamics a kdy rozhodně do programu nezařadit důvěrovku? Na vyjmenované základní typy her pro práci s účastnickou skupinou se podíváme pod drobnohledem. Zjistíme, jak skupinu rozproudit, stmelit a využít aktuální atmosféry mezi účastníky.

Organizátorský tým
Stejně jako účastníci, i organizátoři na akci fungují jako skupina. Aby v týmu vše šlapalo, je dobré vědět, koho v týmu potřebuješ, či zda Ti snad někdo neschází. Jaké role mohou v týmu jednotliví organizátoři zaujmout? A jak vytvořit tu správnou organizátorskou chemii?

Příprava a realizace akce
V týmu zavládlo nadšení. Jo, budeme organizovat! Ale… do čeho jsme se to vlastně pustili? Vyvstala spousta starostí: výběr data a lokality, průzkum objektu, komunikace s účastníky… Jak na to? Dozvíš se, v jakém pořadí úkoly související s realizací akce ideálně řešit, na co si dát pozor a na co rozhodně nezapomenout před akcí ani po akci samotné.

Propagace
Jak zajistit, aby na akci přijeli ti správní lidé? Jaké prostředky lze k propagaci využít? A jak nejlépe propagaci načasovat, aby na akci nepřijeli jen tři účastníci? Pronikni do světa propagačních triků a zajisti, aby Tvé akce nikdy neunikly Tvým vysněným účastníkům.

Dramaturgie zážitkové akce I & II
Poskládat program zážitkové akce je umění. Provázat jednotlivé bloky, aby směřovaly k určenému cíli, nesly myšlenku a navíc byly propojeny příběhem a motivem… to není jen tak! Dozvíš se, jaké dramaturgické principy při přípravě akce aplikovat, abys vyjmenovaných vlastností akce dosáhl.

Uvádění her
Účastníci na Tebe koukají a čekají na pokyny. Stojíš před nimi a rozmýšlíš, odkud popis hry začít. Co vlastně účastníkům říct? Jak je dobře motivovat ke hře, co říct a neříct v pravidlech? Je potřeba hru nějak oficiálně ukončovat? A je vůbec možné se na uvádění her připravit?

Leadership a vedení týmu
Jakým způsobem vést skupinku organizátorů, aby fungovala jako tým? Jak motivovat, jak dodržet časový plán, jak udělat z velkého a složitého úkolu zábavu a radost? Co je Tvou kompetencí v roli leadera, za co jsi zodpovědný a co můžeš naopak bez obav delegovat na svůj tým?

Reflexe
Bez ohlédnutí za prožitými programovými bloky a bez zpětného uspořádání myšlenek bychom si ze zážitkové akce s největší pravděpodobností mnoho neodnesli. Právě uvědomění si prožitých okamžiků a jejich formulace jsou klíčovým nástrojem zážitkové pedagogiky. Jak účastníky správně vést reflektivními programy a jak je správně dovést k zamýšlenému poznání? Techniky reflexe si sám vyzkoušíš. Jejich zvládnutí věnujeme celý víkend.